بر اساس آمارهای شش ماهه اول سال 1401 بیمارستان روزبه بیمارستانی رو به جلو و جز یکی از بهترین بیمارستانهای دانشگاه محسوب می شود
حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناسان این معاونت در بیمارستان روزبه
با هدف اصلاح فرایندها در حوزه های مختلف، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و تیم کارشناسان معاونت درمان از بیمارستان روزبه بازدید کردند و با مدیران ارشد بیمارستان در خصوص فرایندها در حیطه های مختلف بحث و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان روزبه روز شنبه 30 مهر 1401 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناسان حوزه های مختلف این معاونت در بیمارستان روزبه حاضر شدند و جلسه ای با رئیس و مدیر بیمارستان، معاونان درمان و آموزش، برخی از اساتید و مسئولان واحدها برگزار کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر شاهین آخوندزاده رئیس بیمارستان روزبه، ضمن خیر مقدم به معاون درمان و همکارانشان گفت بیمارستان روزبه ضمن اینکه یک مرکز آموزشی است باید خدمات درمانی خود را نیز در سطح شهر تهران و کشور ارائه دهد، و اینکه ما در کنار پارمترهای آموزشی و پژوهشی نظر ویژه ای به برنامه های درمانی داشته و داریم، و تمام سعی خود را کرده ایم که شاخص های خدمات درمانی بیمارستان را در شش تا 9 ماه گذشته ارتقا بدهیم.
دکتر آخوندزاده گفت سه شاخص عمده در برنامه های توسعه ای و خدمات درمان بیمارستان برای ما خیلی مهم بود یکی شاخص درمانگاه بیمارستان است که از 70 سرویس در روز به حدود 200 سرویس در روز افزایش پیدا کرده است و این در آینده خیلی نزدیک روند افزایشی مستمر خواهد داشت. شاخص دوم که مورد نظر بیمارستان است شاخص یک ماهه بیماران بستری در اورژانس است که از 190 بیمار بستری در یک ماه به 280 بیمار بستری افزایش پیدا کرده است که برای روند صعودی این شاخص راهکارهایی برای ارتقا آن داریم. وی شاخص سوم را کاهش طول اقامت بیماران بستری عنوان کرد و گفت ما توانسته ایم با برنامه های مناسب از جمله تعداد ویزیت اساتید در طول هفته و اقدامات دیگر میانگین طول اقامت چهار روز کاهش بدهیم که نشان دهنده این است مسیر های مختلف در بیمارستان کار خود را در جهت درمان بیماران به خوبی انجام میدهند.
در ادامه یوسف مسعودیان مدیر بیمارستان روزبه ضمن خوشآمدگویی به دکتر ناطقی و تیم همراه به معرفی کامل بیمارستان و همچنین ارائه مفصل آمارهای مربوط به شش ماهه نخست پرداخت. مسعودیان در خصوص تختهای بیمارستان و افزایش 11 تخت به مجموع تختهای غعال بیمارستان، تعداد اعضای هیات علمی، دستیاران و فلوشیپ های و نیرو های پرستاری و پشتیبانی، درمانگاه های فعال در بیمارستان، گزارشهای جامع از وضعیت درآمد بیمارستان در شش ماهه نخست، بیماری های شایع، تجهیزات پزشکی و همچنین کمکهای خیرین در حوزه تجهیزات پزشکی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ارائه داد. مدیر بیمارستان از ارتقای چند شاخص مهم شامل افزایش درصد اشغال تخت بیمارستان، کاهش طول اقامت بیماران، افزایش چرخش اشغال تخت، کاهش Readmision بیماران بستری، افزایش مراجعین درمانگاه ها، ترخیص به موقع بیماران، افزایش مداخلات مددکاری و حقوقی بیمارستان در زمینه کمک های حمایتی به بیماران و... توضیحاتی ارائه داد.
مسعودیان همچنین از راه اندازی کلینیک خواب در درمانگاه نورولوژی بیمارستان روزبه، راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی گویا بر اساس هر شماره برای هر استاد یا پزشک برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت تمام سعی مدیران بیمارستان ارائه خدمات نوین و با کیفیت به مراجعان بیمارستان است که توانسته ایم در تمام حوزه های درمانی، آموزشی و همچنین توسعه ای اقدامات موثری را انجام بدهیم و از زحمات همکاران در بیمارستان تشکر کرد.
در ادامه دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تقدیر از زحمات رئیس و مدیر بیمارستان روزبه و همکاران این بیمارستان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مراجعان گفت: اگر نگویم بیمارستان روزبه در بین بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین بیمارستان از لحاظ عملکردی است می توان گفت که یکی از بهترین بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است که این تنها با همت و زحمات مدیران، اساتید و کارکنان این مجموعه میسر شده است. وی همچنین توجه ویژه به کمیته های بیمارستان و برگزاری کمیته ها را از نکات مهم بیمارستانها جهت شناسایی چالش ها و اصلاح فرایند های بیمارستان عنوان کرد. دکتر ناطقی تقویت واحد های بهبود کیفت و ارتباط عمیق مدیران بیمارستان و بهبود کیفیت را از نکات مهم جهت ارتقای شاخص ها و بهبود فرایندهای بیمارستان عنوان کرد.
در ادامه کارشناسان حوزه های مختلف گزارشی از بازدید دوره ای که در مهرماه 1401 از بیمارستان داشتند و نقاط ضعف و نقاط قابل اصلاح را در حوزه های مالی، درمانگاهی، پرستاری، مددکاری، بهبود کیفیت و اعتبار بخشی، و شاخص های مختلف مطرح کردند. و مسعودیان مدیر بیمارستان اقدامات اصلاحی در این حوزه ها را معرفی کرد و گفت سنجش و ارزیابی واحدهای درمانی و پشتیبانی با هدف شناسایی نکات قابل اصلاح امری ضروری است و گفت بازدید ها با رویکرد اجرایی با هدف کمک به تسهیل فرایندها و در نظر گرفتن منافع بیماران و مراجعین باعث می شود شاهد تلاش های بیشتری جهت ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران باشیم.
در این جلسه دکتر علی گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستانها، سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند و در خصوص موارد مربوط به شاخص های بالینی و پرستاری مواردی را مطرح کردند.
ارسال نظر