نوبت دهی: اینترنتی - تلفنی
ویژه خیرین و اهداکنندگان

تاریخچه بیمارستان روزبه

 

در سال 1319 کرسی بیماران روانی در دانشکده پزشکی ایجاد شد .آموزش روانپزشکی در آن سالها منحصر به تدریس دروس نظری توسط شادروان دکتر رضائی بود و شادروان دکترمیرسپاسی سالی یک یا دو بار دانشجویان را برای آموزش بالینی به تیمارستان شهرداری هدایت می‎نمودند. در سال 1325 محل فعلی بیمارستان روزبه در اختیار تیمارستان درآمد وبخشی بنام بخش پلی‎کلینیک در آن محل ایجاد گردید. در سال 1329 یک بخش 30 تختخوابی در بیمارستان امام خمینی فعلی و هزار تختخوابی سابق احداث و در تاریخ 1330/7/04همین بخش به محل فعلی بیمارستان روزبه انتقال یافت. و بدین ترتیب بیمارستان روزبه رسماً به دانشگاه تهران پیوست. در سال 1334 احداث اولین واحد بیمارستان روانی در باغ این بیمارستان آغاز گردید. در نتیجه در سال 1335 بیمارستان روزبه شامل بخش‎های روانی 1 و 2 شد. در سال 1339 بیمارستان تجدید بنا و بخش‎های مردانه 2 و 3 و زنانه 1 و 2 فعلی در آن احداث گردید و در تاریخ 1339/06/21با بهره برداری از بناهای جدید گنجایش بیمارستان به 100 تختخواب رسید.

 

در سال 1349 با انحلال بیمارستان وزیری موقتاً بخش اعصاب به بیمارستان روزبه انتقال یافت و تعداد بیست تختخواب از یکصد تختخواب بخش‎های روانی به بخش اعصاب واگذار گردید که 10 تختخواب به مردان و 10 تختخواب به زنان اختصاص داده شد و بخش‎های الکتروشوک و الکتروانسفالوگرافی در بیمارستان روزبه راه‎اندازی شد.در سال 1353 بیمارستان دارای یک بخش زنانه و دوبخش مردانه و یک بخش داخلی اعصاب و یک بخش کاردرمانی بود.فردی خیر به نامآقای نوشیروانی در سال 1355 یک بخش با ظرفیت 30 تخت ساخته وآن را به بیماران روانی اختصاص داد در نتیجه گنجایش بیمارستان به 130 تختخواب افزایش پیدا کرد. در سال 1355 بخش کاردرمانی ساخته شد و طبقه فوقانی آن نیز به روانشناسی اختصاص یافت.

 

در سال 1356 ساختمانی در دو طبقه برای بخش و کتابخانه احداث شد. در سال 1358 با اختصاص 20 تختخواب به کودکان گنجایش بیمارستان به 150 تختخواب افزایش پیدا کرد اما در سال 1360 بخش کودک منحل و به بخش زنانه تبدیل شد.

 

در سال 1370 ساختمان جدیدی برای دفتر پرستاری و کتابخانه ساخته شد و در سال 1371 کتابخانه قدیمی به صورت بخش اورژانس با ظرفیت 15 تختخواب راه‎اندازی شد و تعداد تخت‎های بیمارستان به 165 تختخواب افزایش پیدا کرد.

 

در اواخر سال 1376 یک بخش 30 تختخوابی با تغییرات و بازسازی‌های انجام شده به بخش کودک و نوجوان تبدیل شد و در تاریخ 15/8/1377 به طور رسمی توسط ریاست محترم دانشگاه افتتاح شد. اورژانس بیمارستان در سال 1376 با اختصاص 5 تخت مردانه و 5 تخت زنانه در محوطه درمانگاه عمومی بیمارستان راه اندازی شد و در مواردی که بیماران نیاز به بستری اورژانس داشتند، در فضای اختصاص یافته بستری می‌شدند.

 

در اواخر سال 1379 بخش اعتیاد با 13 تخت به جای بخش مردانه 4 شروع به کارکرد.

 

در سال 1382 طبقه فوقانی بخش روان‌پزشکی کودک و نوجوان به همت جناب آقای دکتر کرمانیان احداث و به بیمارستان روزبه اهداء گردید. بخش فوق به عنوان بخش دختران روان‌پزشکی کودک و نوجوان در تاریخ 20/11/83 با حضور ریاست محترم دانشگاه به­طور رسمی افتتاح شد و مجموع تخت‎های بخش‌های کودک و نوجوان دختران و پسران از 20 به 40 تخت افزایش یافت. و مجموع تخت‌های بیمارستان به 180 تخت افزایش یافت.

 

در سال 1386 با ساخت بنایی در مکانی حدود 300 مترمربع در طبقه زیرین درمانگاه، بخش اورژانس روان پزشکی باظرفیت 16 تخت در مرداد ماه سال 1386 به بهره برداری رسید. و تعداد تخت های بیمارستان به 196 تخت افزایش یافت. 

 

در سال 1390 با بازسازی اساسی بخش‌های مردان 1 و 2 و احداث یک بخش و انتقال بخش مردان 4 به آن تعداد تخت‌های فعال بیمارستان به 201 تخت افزایش یافت.

ساختمان اورژانس جدید نیز در سال 1393 با حضور جناب آقای دکتر بیگلر در پنج طبقه احداث شد.

 

مرکز روزانه در سال 1388 برای نخستین بار در بیمارستان روزبه راه اندازی شد و در سال 1394 گسترش یافت و در ساختمان جدید بیمارستان مستقر شد. بخش سوء مصرف مواد نیز در سال 1395 به واحدهای بیمارستان اضافه شد.

 

پایان سال 1394 بخش برنای زنان و ابتدای سال 1395 بخش برنای مردان هر کدام با 18 تخت بستری واقع در ساختمان اورژانس افتتاح شد.

اکنون

این بیمارستان نخستین مرکز مدرن روانپزشکی دولتی در کشور به شمار می‌رود. ماموریت بیمارستان ارائه خدمات آموزشی، درمانی پ‍ژ‍وهشی در حوزه روانپزشکی می باشد

تعداد تختهای مصوب 294 تعداد تخت های فعال 220

بخش‌های بستری

بیمارستان روزبه دارای چهار بخش مردان (بخش یک مردان، بخش دو مردان، بخش سه مردان و بخش برنا مردان) سه بخش زنان (بخش یک زنان، بخش دو زنان و بخش برنا زنان ) دو بخش اطفال (دختران و پسران) بخش نوروسایکیاتری و سالمندی (پندار)  است.

بخش‌های سرپایی

بیمارستان روزبه دارای درمانگاه بزرگسال، اطفال، نورولوژی، بخش روان درمانی و روانشناسی و همچنین بخش توان بخشی ورزشی است

 

 

 

مسیرهای دسترسی به بیمارستان

راه آهن
مترو
اتوبوس
تاکسی
فرودگاه
پایانه های برون شهری
راه آهن
راه آهن

مسیرهای دسترسی به بیمارستان روزبه از راه آهن تهران:

  • پس از پیاده شدن در ایستگاه راه‌آهن تهران می‌توان از مسیر زیر به وسیله اتوبوس، تاکسی یا به صورت پیاده به بیمارستان روزبه دسترسی پیدا کرد:

    ایستگاه میدان راه‌آهن تهران: میدان راه‌آهن، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

  • مسیرهای دسترسی با اتوبوس به بیمارستان از ایستگاه راه‌آهن تهران:

    ایستگاه راه‌آهن تهران: برای دسترسی به بیمارستان روزبه از طریق اتوبوس، می‌توانید اتوبوس‌های خط پایانه معین به شهرک والفجر را سوار شده و در ایستگاه روزبه (روبروی درب اصلی بیمارستان روزبه) پیاده شوید.

مترو
مترو

مسیرهای دسترسی به بیمارستان روزبه از مترو تهران:

  •  ایستگاه‌های میدان منیریه (خط 3)، میدان حر (خط 2)، میدان راه‌آهن (خط 3) و میدان انقلاب (خط 4) برای دسترسی به این مرکز استفاده کنند. پس از پیاده شدن از مترو می‌توانید با اتوبوس، تاکسی و یا به صورت پیاده از مسیرهای زیر به این بیمارستان مراجعه کنید:

    ایستگاه مترو میدان منیریه: خیابان شهید معیری، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ایستگاه مترو میدان حر: خیابان دانشگاه جنگ، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ایستگاه مترو راه‌آهن: میدان راه‌آهن، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ایستگاه مترو میدان انقلاب: میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

اتوبوس
اتوبوس

مسیرهای دسترسی به بیمارستان روزبه از اتوبوس تهران:

  • ترمینال جنوب: برای دسترسی به بیمارستان روزبه از طریق اتوبوس، می‌توانید خط اتوبوس پایانه جنوب به میدان انقلاب را سوار شده و در ایستگاه روزبه (روبروی درب اصلی بیمارستان روزبه)  پیاده شوید.

    ترمینال غرب: برای دسترسی به بیمارستان روزبه از طریق اتوبوس، می‌توانید اتوبوس های BRT میدان آزادی به پایانه خاوران را سوار شده و در ایستگاه میدان رازی پیاده شده سپس در خیابان کارگر به سمت شمال سوار اتوبوس شده و در ایستگاه روزبه (روبروی درب اصلی بیمارستان روزبه) پیاده شوید.

    ترمینال شرق: برای دسترسی به بیمارستان روزبه از ترمینال شرق می‌توانید به وسیله اتوبوس‌های BRT تهرانپارس به میدان آزادی به میدان انقلاب مراجعه کرده و از آنجا با اتوبوس‌های خط راه‌آهن در ایستگاه روزبه (روبروی درب اصلی بیمارستان روزبه) پیاده شوید.

    ترمینال بیهقی (آرژانتین): برای دسترسی به بیمارستان روزبه از طریق اتوبوس، می‌توانید اتوبس‌های خط پایانه بیهقی به میدان انقلاب را سوار شده و سپس در میدان انقلاب پس از پیاده شدن، در همان ایستگاه اتوبوس‌های پایانه معین به شهرک والفجر را سوار شده و در ایستگاه روزبه (روبروی درب اصلی بیمارستان روزبه) پیاده شوید.

  • مسیرهای دسترسی با اتوبوس به بیمارستان از ایستگاه راه‌آهن تهران:

    ایستگاه راه‌آهن تهران: برای دسترسی به بیمارستان روزبه از طریق اتوبوس، می‌توانید اتوبوس‌های خط پایانه معین به شهرک والفجر را سوار شده و در ایستگاه روزبه (روبروی درب اصلی بیمارستان روزبه) پیاده شوید.

تاکسی
تاکسی

مسیرهای دسترسی به بیمارستان روزبه از تاکسی تهران:

  • ترمینال جنوب: خیابان صاحب جمع، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ترمینال غرب: میدان آزادی، خیابان آزادی،  میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ترمینال شرق: خیابان دماوند، خیابان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ترمینال بیهقی (آرژانتین): بزرگراه مدرس، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

  • مسیرهای دسترسی با تاکسی به بیمارستان از فرودگاه‌ها:

    فرودگاه بین‌المللی مهرآباد: بزرگراه مخصوص، میدان آزادی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    فرودگاه امام خمینی: آزادراه خلیج فارس، بزرگراه نوب، میدان 9 دی، خیابان هلال احمر، میدان رازی، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    مسیرهای دسترسی با تاکسی به بیمارستان از ایستگاه راه‌آهن:

    ایستگاه راه‌آهن تهران: میدان راه‌آهن، کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

فرودگاه
فرودگاه

مسیرهای دسترسی به بیمارستان روزبه از فرودگاه تهران:

  • فرودگاه بین المللی امام خمینی: آزادراه خلیج فارس - بزرگراه شهید کاظمی - بزرگراه شهید چراغی - بزرگراه نوب - خیابان قزوین - خیابان هلال احمر - میدان رازی - خیابان کارگر جنوبی - بیمارستان فارابی
  • فرودگاه بین المللی مهرآباد: بزرگراه مخصوص - میدان آزادی - بزرگراه آیت الله سعیدی - 45 متری زرند - خیابان قزوین - خیابان هلال احمر - میدان رازی - خیابان کارگر جنوبی - بیمارستان فارابی
  • مسیرهای دسترسی با تاکسی به بیمارستان از فرودگاه‌ها:

    فرودگاه بین‌المللی مهرآباد: بزرگراه مخصوص، میدان آزادی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    فرودگاه امام خمینی: آزادراه خلیج فارس، بزرگراه نوب، میدان 9 دی، خیابان هلال احمر، میدان رازی، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

پایانه های برون شهری
پایانه های برون شهری

مسیرهای دسترسی به بیمارستان روزبه از پایانه های برون شهری:

  • ترمینال جنوب: بزرگراه بعثت، بلوار دشت آزادگان، پل جوادیه، بزرگراه نوب، خیابان قزوین، خیابان هلال احمر، میدان رازی، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ترمینال غرب: میدان آزادی، بزرگراه آیت الله سعیدی، 45 متری زرند، خیابان قزوین، خیابان هلال احمر، میدان رازی، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ترمینال شرق: بزرگراه شهید یاسینی، بزرگراه بسیج، بزرگراه محلاتی، خیابان مصطفی خمینی، خیابان مولوی، میدان رازی، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه

    ترمینال بیهقی (آرژانتین): میدان آرژانتین، بزرگراه مدرس، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، خیابان انقلاب، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بیمارستان روزبه